Friday, March 12, 2010

Setulus Cintamu...

Lahirnya engkau di tengah manusia buta
Engkau membawa sinar cahaya
Menerangi alam yang gelita
Membawa rahmat pada semua

Engkaulah simbol kepada kehidupan
Jika tidak diciptakan engkau...
Semuanya tiada...
Engkaulah kekasih kepada pencipta

namun dirimu bekerja,
Untuk umatmu...
dilontar batu dan dihina,
Untuk umatmu...
Dituduh dan diperang'
Untuk umatmu...

Engkau telah membuktikan cintamu
Di ambang gelombang sakarat
Engkau membisikkan kepada sepupumu
Ungkapan cinta yang sungguh keramat

Umatku...umatku...umatku...
Engkau sanggup meminta beban
Agar ditimpakan semua gelombang itu
Untukmu...bukan pada umatmu.

Ya Allah, aku mohon padaMu
Bertemu nabiMu...
Minum air telaganya,
Dari tapak tangannya...

Ya Allah masukkanlah aku,
Dalam golongan yang mencintai sunnahnya.
Kerana aku tahu...
Mencintai sunnah,
Bererti mencintai nabiMu
Aku juga tahu...
Orang yang mencintai nabiMu
Akan masuk syurga bersamanya

Namun aku ini selalu leka
Pada dua warisan pusaka
Al-Quran dan sunnahnya
Maafkanlah aku...



saif Al-lizam,
26 rabiul awal 1431,
Batu Pahat, Johor.

0 komentar:

Template by - Abdul Munir | Daya Earth Blogger Template